وزیر رفاه: وضعیت پرستاری مطلوب نیست

وزیر رفاه: وضعیت پرستاری مطلوب نیست

سرشیر: وزیر رفاه ریشه مشكلات حوزه پرستاری را ساختارهای معیوب چند دهه دانست و تصریح كرد: هم اكنون وضعیت پرستاری مطلوب نیست اما برای آن برنامه و مسیر وجود دارد.



به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، علی ربیعی در مراسم گرامیداشت روز پرستار كه بامداد امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ای خوشبخت است كه همه بتوانند نقش پرستاری را در آن ایفا كنند. یكی از مشكلات امروز ما تنهایی و كم شدن غمخوارگی است. ما همه حضرت زینب (س) و پرستاران را به این صفت می شناسیم.

وی تصریح كرد: ما باید در كنار هم باشیم و با عقلانیت مسائل را حل نماییم. علاوه بر آن باید بدانیم ریشه مشكلات پرستاران كجا است. ما باید ساختارهای معیوبی كه چند دهه پیش رفته و مسائل پرستاری را بوجود آورده بررسی نماییم. طرح طب ملی از دهه ۱۳۴۰ تا دولت آقای روحانی هنوز اجرا نشده است و در این مدت بیشترین كسانی كه صدمه دیده اند افراد خدمت گیرنده بودند. مردم فقیر می شدند و علاوه بر آن درون این ساختارها پرستاران هم وضعیت تبعیض آمیزی پیدا كردند.

وزیر رفاه تصریح كرد: امروز وضع پرستاری مطلوب نیست اما مسیر برنامه وجود دارد. پرستاری یكی از مهمترین عناصر درون طرح تحول است. احساس عدالت، شأن و منزلت دستاوردهایی هستند كه باید آنها را جلو ببریم.

ربیعی تصریح كرد: نباید فكر كنید مسائل دیده نمی گردد و كوتاهی می گردد. اگر نتوانستیم تعرفه ها را جلو ببریم به این دلیل بود كه در نظام سلامت مسائل زیادی انباشته شده است. ما قرار بود در جهت عادلانه كردن مسائل حركت نماییم. آنچه امروز در كشور انجام می گردد به سمت عادلانه و منطقی كردن منابع سلامت است.
به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، علی ربیعی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز پرستار اظهار نمود: در حوزه سلامت طی چند دهه اخیر از نظر مالی دچار كاستی هایی بودیم، اما اجرای طرح تحول توانست تا حدی آن را جبران كند. در این طرح باید پرستاران را ببینیم و ساختار نظام سلامت را اصلاح نماییم.
وی اضافه كرد: بخشی از تعرفه های پرستاری در منزل مصوب شده و امیدواریم شورای عالی بیمه برای ساماندهی این مصوبات همكاری خوبی داشته باشد. پرستاران در طرح تحول و پیش از آن بخش مهمی از خدمات درمانی را به مردم عرضه می كردند. اگر نیروی پرستاری تامین گردد پزشكان هم می توانند كارهای حساس تری انجام دهند و بخشی از مسئولیت ها به پرستاران محول شود.




1396/11/02
13:53:25
5.0 / 5
4735
تگهای خبر: سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سرشیر
سر شیر
سرشیر