معاون سازمان برنامه و بودجه:

تلاش نظام، رفع مشكلات بودجه ای بخش بهداشت و درمان كشور است

تلاش نظام، رفع مشكلات بودجه ای بخش بهداشت و درمان كشور است

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: برغم تنگناهای مبتلابه مالی، تلاش مجموعه نظام و دولت، رفع مشکلات بودجه ای بخش بهداشت و درمان کشور است.



حمید پوراصغری، شامگاه پنجشنبه در حاشیه ستاد استانی مدیریت کرونا اصفهان ضمن اشاره به ظرفیت خیّرین این استان در تأمین نیازهای بیمارستان های منطقه اضافه کرد: تأمین و تکمیل این بیمارستان ها نیازمند منابع اعتباریست که در جلسه امروز کوشیدیم با استفاده از برخی روش های بودجه ای، کمک هایی از منابع عمومی برای رفع نیازهای این بیمارستان ها اختصاص پیدا کند.
وی عنوان کرد: همینطور در این نشست درخواست هایی در باره تأمین نیروی انسانی در شهرستان های مختلف استان عنوان شد.
پوراصغری خاطرنشان کرد؛ امکان جذب ۵۳ هزار نیرو تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ فراهم شده و در زمان حاضر هم برخی آزمون های این افراد در حال برگزاری است و این نیروها به مرور زمان به بخش های مختلف بهداشت و درمان تزریق خواهند شد.
معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان درخواست فرمانداران و مدیران اصفهان در زمینه تجهیزات درمانی اظهار داشت: تلاش می نماییم تا حد امکان، تجهیزات و وسایل مورد نیاز استان از محل اعتبارات بودجه عمومی، اعتبارات کرونا و همینطور هیات امنای ارزی برطرف شود.
وی همچنبن ضمن اشاره به مشکلات بیمارستان الزهرا (س) اصفهان عنوان کرد: با عنایت به شرایط این بیمارستان و وجود محدودیت ها و قواعد بودجه ای، باید راهکارهای خارج از روال بودجه عمومی در این حوزه پیشبینی شود و با کار کارشناسی، چاره ای پیدا کرد.
پوراصغری تصریح کرد: البته محدودیت های بودجه ای نافی بررسی راهکارهای ممکن برای کمک و رفع شرایط بد این گونه مراکز درمانی نیست.
وی تصریح کرد: به طور قطع در آینده همان گونه که در جلسه امروز برخی چاره ها برای رفع مشکلات اعتباری عنوان شد، برخی از مسائل هم از راه مکاتبات و پیگیری حضوری و تلفنی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دنبال خواهد شد.
به گزارش سرشیر به نقل از ایرنا، جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، عصر پنجشنبه به ریاست عباس رضایی استاندار اصفهان با حضور حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.
در این نشست، بعضی از اعضای ستاد مدیریت کرونا و فرمانداران استان اصفهان به بیان اقدامات صورت گرفته در عرصه مدیریت بیماری کووید۱۹و نیازهای اعتباری، انسانی، امکاناتی و تجهیزاتی حوزه فعالیتی خود پرداختند.


1399/10/26
12:11:29
0.0 / 5
926
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
سرشیر
سر شیر
سرشیر