افزایش ۲۶ درصدی قیمت خدمات بیمه ای
سرشیر: هزینه ارائه خدمات در حالی افزایش یافته كه هزینه خدمات بیمه ای در تابستان امسال نسبت به همین دوره در سال قبل تا 26 درصد رشد داشته است.
به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، بررسی آمار مركز آمار در ر ابطه با شاخص قیمت تولید كننده خدمات نشان میدهد كه نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ۳۰.۹ درصد رسیده كه نسبت به بهار ۱.۷ درصد كاهش دارد. این در حالیست كه تورم فصلی این بخش ۷.۳ گزارش شده كه در مقایسه با بهار ۱.۴ واحد درصد افزایش دارد.
بنابر این گزارش بالاترین هزینه در بخش های خدماتی در تابستان امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل مربوط به "رستوران و هتل" با ۵۷.۳ درصد، "حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات" ۴۱.۹ درصد و تعمیر وسایل نقلیه موتوری و لوازم خانگی ۳۹.۴ و خدمات واسطه گری مالی(بیمه ها) با ۲۶.۲ درصد است كه نشان میدهد هزینه ارائه خدمات در این بخش ها تا چه اندازه نسبت به تابستان سال قبل افزایش یافته است.
این در حالی است كه كمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش های "خدمات واسطه گری های مالی (بیمه) " با ۰.۸ درصد، "خدمات آموزش"۱.۴ درصد و "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های كسب و كار"۵.۲ درصد و بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به "خدمات بهداشت و مددكاری اجتماعی" با ۱۰.۵ درصد است.
همچنین تغییرات میانگین شاخص كل قیمت تولیدكننده بخش های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ۱۳۹۸ (تورم سالانه) به ۳۰، ۱ درصد رسید كه نسبت به فصل قبل ۲.۸ درصد افزایش دارد.
كمترین تورم سالانه مربوط به بخش "خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های كسب و كار"با ۱۸.۲ درصد و بیشترین آن مربوط به بخش "خدمات هتل و رستوران"۴۸.۵ درصد است.
منبع: سرشیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب