اطمینان خاطر وزارت بهداشت از كیفیت تجهیزات پزشكی ایرانی

اطمینان خاطر وزارت بهداشت از كیفیت تجهیزات پزشكی ایرانی

سرشیر: رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت اصرار كرد كه سامانه های آنلاین و برخط اداره كل تجهیزات پزشكی، كیفیت تجهیزات را بصورت لحظه ای با هدف تضمین سلامت مردم و احداث رضایتمندی رصد می كنند.



مهندس نسیم تربتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه، سامانه MDR آماده دریافت گزارشات مردمی و مراكز نمایش كننده خدمت درباب مشكلات كیفی برخی محصولات تجهیزات پزشكی است، اظهار داشت: در صورت محرز شدن مشكلات فنی در محصول از راه این سامانه، توزیع آن محصول متوقف میگردد و توزیع شده ها باز جمع آوری می شوند تا بررسی های لازم صورت گیرد و اقدامات اصلاحی صورت پذیرذ.

رئیس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشكی اضافه كرد: علاوه بر این، پایش تجهیزات پزشكی در سطح عرضه از طرف كارشناسان اداره كل تجهیزات پزشكی و دانشگاه های علوم پزشكی هم انجام میگردد. بدین سبب مردم و كادر درمانی از كیفیت و استانداردبودن تجهیزات پزشكی موجود در سطح عرضه اطمینان خاطر داشته باشند؛ چونكه كارشناسان اداره كل تجهیزات پزشكی بصورت لحظه ای گزارشات رسیده از سامانه های آنلاین و برخط را مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم را انجام می دهند.

تربتی در ادامه اظهار داشت: هم اكنون بر طبق گزارشاتی كه در سامانه MDR (Medical Device Reporting) ثبت شده اند، مشكلات كیفی اعلام و گزارش شده برای تجهیزات پزشكی مورد استفاده در سطح كشور بسیار محدود است.

وی درانتها خاطرنشان كرد، علاوه بر دسترسی به وجود آمده برای تمامی موسسات پزشكی و عموم افراد جامعه جهت ثبت و گزارش مشكلات كیفی تجهیزات پزشكی در سامانه MDR، تولیدكنندگان داخلی و نمایندگان كمپانی های خارجی باز باید جهت اعلام فراخوان (Recall)های تجهیزات پزشكی خود به اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت، از راه سامانه مذكور اقدام نمایند. همین طور كمپانی های سازنده خارجی باز می توانند جزئیات فراخوان تجهیزات پزشكی ساخت خودرا همراه با ذكر اقدام های اصلاحی متناظر به پست الكترونیكی Recall@imed.ir ارسال نمایند.




1397/09/24
19:13:34
5.0 / 5
4489
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سرشیر
سر شیر
سرشیر