كاهش خطر مبتلا شدن به سرطان پستان با خواب منظم

كاهش خطر مبتلا شدن به سرطان پستان با خواب منظم

سرشیر: یك مطالعه جدید نشان داده است سحرخیزی می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان پستان را در زنان كم كند.


به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، با عنایت به اینكه نظم خواب به وضوح برای سلامتی اهمیت بسیاری دارد، محققان اخیراً مطالعه ای را برای بررسی تاثیر خواب بر خطر مبتلا شدن به سرطان پستان انجام داده اند.
در این مطالعه كه توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه "بریستول" انگلیس بعنوان بخشی از برنامه سرطان شناسی این كشور صورت گرفته، داده های مربوط به بیشتر از 385 هزار زن مورد بررسی قرار گرفته است.
محققان با بررسی داده های ژنتیكی و اولویت این زنان نسبت به سحرخیزی یا شب زنده داری، مدت خواب و بی خوابی در آنها دریافتند نظم خواب افراد بر خطر مبتلا شدن به سرطان پستان در آنها تاثیر می گذارد.
تمركز محققان در این مطالعه بر بررسی ژن هایی بود كه با عوامل مشخص در خواب همچون ترجیح افراد به سحرخیزی و شب زنده داری، مدت زمان خواب و بی خوابی ارتباط دارند.
تجزیه و تحلیل این داده ها نشان داد زنانی كه سحرخیزی را ترجیح می دهند ۴۰ درصد كمتر از زنانی كه شب زنده دار هستند به سرطان پستان مبتلا می شوند. همینطور نتایج این مطالعه از آن حكایت می كند كه زنانی كه هر شب بیشتر از هفت تا هشت ساعت می خوابند با خطر بیشتری برای مبتلا شدن به سرطان پستان مواجه اند. به صورتی كه هر ساعت خواب اضافه شبانه این خطر را تا ۲۰ درصد بالا می برد.
به گزارش سایت تخصصی مدیكال نیوز تودی، محققان اعلام نمودند هنوز تحقیقات بیشتری برای درك تاثیر تغییر الگوهای خواب بر كاهش خطر مبتلا شدن به سرطان پستان نیاز است اما یافته های مطالعه اخیر بینش جدیدی را درباره اهمیت خواب بر سلامت افراد عرضه داده است.



1397/08/18
23:13:07
5.0 / 5
5088
تگهای خبر: تخصص , سایت , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
سرشیر
سر شیر
سرشیر