متخصص روانشناسی:

ضرورت پرهیز از اماكن پرجمعیت در دوران آلودگی هوا

ضرورت پرهیز از اماكن پرجمعیت در دوران آلودگی هوا

سرشیر: متخصص روانشناسی با اشاره به اثرات آلودگی هوا بر اعصاب و روان اظهار داشت: برای کاهش تبعات روانی این آلودگی همچون تشدید عصبانیت باید از حضور در اماکن پرجمعیت خصوصاً در دوران شیوع بیماریهای ویروسی پرهیز شود.


اصغر کیهان نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره آثار روانی آلودگی هوا بر اعصاب و روان اضافه کرد: این آلودگی با اثرگذاری بر سیستم عصبی انسان سبب بی قراری، کلافگی، بی حوصلگی، عصبانیت، خشونت و پرخاشگری می شود.
وی افزود: این آلودگی همین طور با تضعیف روحیه سبب بی انگیزگی و بی ارادگی، عدم توانایی پیشبرد کارهای اجتماعی و گاه ایجاد اختلاف و ناسازگاری در خانواده می شود.
کیهان نیا اشاره کرد: این تبعات مخرب که آدمی را در مواجهه با کرونا نیز تضعیف می کند، نیازمند انجام برخی اقدامات بهداشتی بمنظور تقویت سیستم ایمنی و عصبی بدن است.
وی افزود: در این ایام مصرف مایعات خصوصاً شیر و آب هویج برای پاکسازی بدن ضروری می باشد. همین طور استفاده از دستگاه تصفیه کننده هوا در محل کار می تواند یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش این آلودگی باشد.
به گفته این متخصص روانشناسی، در دوران آلودگی هوا باید از حضور در اماکن پرجمعیت خصوصاً با شیوع این بیماری ویروسی (کووید-۱۹) نیز پرهیز و جزء در مواقع ضروری از منزل خارج نشد.
به گزارش سرشیر به نقل از ایرنا، از شروع امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۲ روز هوای قابل قبول (سالم)، ۹۰ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۱۰ روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.
از لحاظ غلظت آلایندگی، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها شمرده می شود.



منبع:

1399/10/25
13:12:22
0.0 / 5
1267
تگهای خبر: آلودگی , بهداشت , تخصص , روان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سرشیر
سر شیر
سرشیر