ارتباط بیماری نورون حركتی با كلسترول

ارتباط بیماری نورون حركتی با كلسترول

سرشیر: نتایج یك تحقیق پزشكی نشان میدهد ˮبیماری نورون حركتیˮ (MND) با كلسترول مرتبط می باشد.


به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، پژوهشگران انگلیسی در بررسی های خود به سبب احتمالی نوعی اختلال عصب شناختی موسوم به بیماری نورون حركتی پی بردند.
پژوهشگران به شواهدی دست پیدا كردند كه نشان میدهد بیماری نورون حركتی با عدم تعادل كلسترول و دیگر چربی ها در سلول ها مرتبط می باشد. این یافته ها می تواند به تشخیص دقیق ترِ این عارضه و شیوه های درمانی جدید منجر شود.
بیماری نورون حركتی یك گروه از بیماری هاست و آندسته از سلول های عصبی در مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می دهد كه به عضلات دستور می دهند چه كاری انجام دهند. این بیماری در نهایت سبب می شود فرد قادر به حركت كردن، صحبت كردن، بلعیدن و در آخر نفس كشیدن نباشد. درمانی برای این بیماری وجود ندارد و علت دقیق بروز آن نیز معین نمی باشد.
پژوهشگران انگلیسی در بررسی های خود دریافتند ۱۳ ژن وجود دارند كه در صورت تغییر كردن سبب بیماری نورون حركتی می شوند. این ژن ها بطور مستقیم در پردازش كلسترول نقش دارند.
بگفته پژوهشگران نظریه مطرح شده به پیش بینی مرحله و شدت بیماری در بیماران و كنترل تاثیرات بالقوه داروهای جدید كمك می نماید.
یكی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: از سال ها قبل می دانستیم تعداد قابل توجهی از ژن ها در بیماری نورون حركتی نقش دارند اما تابحال مشخص نبود آیا مجرای نهفته ای كه آنها را به هم مرتبط می كند، وجود دارد.
به گزارش شبكه خبری بی بی سی، بگفته پژوهشگران انگلیسی هم اكنون معین نمی باشد آیا عدم تعادل مشاهده شده كلسترول عامل بیماری نورون حركتی است یا پیامد این بیماری بشمار می رود و لازم است تحقیقات بیشتری در این رابطه صورت گیرد.



1398/09/28
15:12:34
5.0 / 5
4163
تگهای خبر: بیماران , پزشك , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
سرشیر
سر شیر
سرشیر