وزیر بهداشت:

2000 پروژه بهداشتی به زودی در کشور افتتاح می گردد

2000 پروژه بهداشتی به زودی در کشور افتتاح می گردد

سرشیر: به گزارش سرشیر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که هزینه خدمات بستری به حداقل رسیده و یا مجانی شود چون که این یکی از طریق های مناسب برای ارتقای سلامت مردم است.


به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، بهرام عین اللهی امروز (شنبه ۱۵ بهمن ماه) در چهارمین روز از دهه فجر و سالروز میلاد مولای متقیان امام علی (ع) در آئین بهره برداری و افتتاح از پروژه های جدید بیمارستان ۶۴ تخت وخوابی امام رضا (ع) شهرستان میامی عنوان کرد: ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی در چند ماه آینده در کشور افتتاح می گردد.
وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که هزینه خدمات بستری به حداقل رسیده و یا مجانی شود چون که این یکی از طریق های مناسب برای ارتقای سلامت مردم است.
عین اللهی تصریح کرد: پزشک خانواده فقط برای درمان نیست بلکه برای تشخیص و جلوگیری از هر نوع بروز بیماری احتمالی در خانوار با عزت ایرانی است.
وزیر بهداشت بخشی از بزرگترین دستاورد ها انقلاب اسلامی ایران را در ارتباط با حوزه سلامت توصیف و تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی وضعیت ایران با جمعیت ۳۰ میلیون نفری بگونه ای بود که در همه عرصه ها بخصوص حوزه سلامت وابستگی کامل به غرب داشت.
وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد حضور پزشک های بی کیفیت هندی و پاکستانی در کشور بودیم بگونه ای که مردم در حوزه سلامت در فقر شدیدی به سر می بردند.
عین اللهی با تکیه بر این که امروز قوی ترین حوزه سلامت منطقه غرب آسیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: امروز علیرغم همه تحریم های ناجوانمردانه نه تنها نیازهای خویش را در حوزه درمان برطرف می نماییم بلکه مردم دیگر کشورها هم برای درمان به ایران سفر می کنند.
وی سرمایه اجتماعی را بزرگترین سرمایه و ثروت واقعی کشور عنوان و تصریح کرد: هیچ رشته پزشکی و پیراپزشکی و سلامت در کشور وجود ندارد که ما در آن فاقد نیروی انسانی کافی و باکیفیت باشیم.
عین اللهی به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه دارو و دانش بنیان ها اشاره و خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد دارو در داخل کشور تولید می شود و حدود ۲۵ درصد حوزه فعالیتهای دانش بنیان متعلق به عرصه سلامت جمهوری اسلامی است.
براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین دستاورد انقلاب ما حضور خادمان حوزه سلامت در مناطق محروم است، اظهار داشت: شبکه سراسری بهداشت بخصوص خانه های بهداشت و بهورزهای زحمت کش و سخت کوش در همه مناطق کشور حضور دارد.




منبع:

1401/11/16
18:00:13
5.0 / 5
403
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
سرشیر
سر شیر
سرشیر