جزئیات کارهای پنل شهروندی در سازمان بیمه سلامت ایران
سرشیر: مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات خدمات پنل شهروندی سازمان بیمه سلامت را تشریح نمود.
به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، حنان حاج محمودی درباب آخرین وضعیت بیمه همگانی و سامانه شهروندی، اظهار داشت: سامانه شهروندی پنلی است که می توان بوسیله آن به درخواست پوشش بیمه ای افراد رسیدگی کرد، هم اکنون اطلاعات دهک های درآمدی قسمتی از بیمه شدگان از وزارت تعاون گرفتن شده و میزان حق بیمه ها متناسب با دهک درآمدی در سامانه ها لحاظ شده است، پس وقتی بیمه نشده با کد ملی و با تلفن همراه وارد سامانه می شود می تواند نوع پوشش بیمه ای را برمبنای دهک درآمدی انتخاب نماید.
وی ادامه داد: از آنجا که ممکنست در پروسه درمان، بیمار نیازمند بستری بوده و در عین حال برای پوشش بیمه، به دهک درآمدی خود اعتراض داشته باشد، با هماهنگی های به عمل آمده برای تمامی بیمه شدگان، امکان پوشش بیمه ای 3 ماهه رایگان برای یکبار در سال در نظر گرفته شده است، همین طور افرادی که اعتبار بیمه آنها به انتها رسیده است می توانند به سامانه شهروندی مراجعه نموده و درخواست تمدید اعتبار کنند. تمدید اعتبار در دوره کرونا شش ماهه انجام می شد ولی هم اکنون برای یک سال در سامانه لحاظ می شود.
او اشاره کرد: بیمه شدگان می توانند هزینه هایی که برای آنها بصورت الکترونیک انجام شده را در سامانه ببینند. همین طور بیمه شدگان می توانند مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت را نیز جستجو کنند و اگر فردی دارای بیمه همگانی بوده و به پزشک خانواده منتسب باشد، می تواند اطلاعات پزشک خانواده خودرا نیز در سامانه ببیند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، حاج محمودی در آخر درباب امکان دسترسی بیمار به نسخ گذشته خود در پنل شهروندی، اظهار نمود: عمده مشکلات بیمار در این خصوص برای مراجعه به بیمه های تکمیلی بود، پس این امکان در پنل شهروندی برای بیمه شدگان فراهم شده تا کل سوابق نسخه که جایگزین برگه سوم دفترچه سابق است را مشاهده کنند؛ همین طور بیمار می تواند با کد رهگیری اطلاعات نسخ را به بیمه تکمیلی ارسال نماید تا برای پرداخت هزینه مازاد بر تعهدات بیمه پایه اقدامات لازم صورت پذیرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب