وزیر بهداشت مركز خدمات جامع سلامت روستای محمد آباد یزد را افتتاح نمود

وزیر بهداشت مركز خدمات جامع سلامت روستای محمد آباد یزد را افتتاح نمود

سرشیر: مرکز خدمات جامع سلامت روستای محمدآباد یزد امروز سه شنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی از مسئولان این استان راه اندازی شد.


به گزارش سرشیر به نقل از ایرنا، ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت مورد اشاره با زیربنای ۷۶۱ مترمربع با صرف افزون بر ۴۰ میلیاردریال هزینه به بهره برداری رسید.
در مراسم بهره برداری از این طرح محمدعلی طالبی استاندار یزد و برخی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و مجموعه های وابسته به وزارت بهداشت در استان حضور داشتند.
همچنین با حضور وزیر بهداشت عصردوشنبه ۲ طرح بهداشتی و درمانی در شهر یزد راه اندازی شد که این طرح ها شامل مرکز خدمات جامع سلامت شهری آزاد شهر با زیربنای هزار و ۱۱۳ مترمربع با ۴۹ میلیاردریال هزینه و همین طور طرح توسعه بیمارستان سوانح و سوختگی شهدای محراب با ۳۰ تخت و زیربنای سه هزار و ۷۰۰ مترمربع با ۳۵۰ میلیاردریال هزینه راه اندازی، تکمیل، تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنبین افتتاح همزمان ۶۹۵ طرح بهداشتی در کشور بصورت ویدئو کنفرانس از مهم ترین برنامه های سفر وزیر بهداست به یزد است.
در این ارتباط مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت در شهرستان های تفت، میبد، یزد، مهریز، اردکان و بهاباد در استان یزد به بهره برداری رسید و تعدادی طرح های درمانی در شهرستان های یزد، تفت، ابرکوه، میبد، اردکان، زارچ، خاتم و مهریز بصورت ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به استان است که امروز افتتاح می شود.
وزیر بهداشت عصر دیروز(دوشنبه) برای افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی وارد یزد شد.
روستای محمدآباد در فاصله هفت کیلومتری جنوب شهر یزد به کرمان قرار دارد، این روستا در دهستان فهرج واقع و حدود سه هزار نفر جمعیت دارد.
استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت ۹ هزار نفر نیز عشایر هستند.



منبع:

1400/04/08
12:36:27
5.0 / 5
840
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
سرشیر
سر شیر
سرشیر