وزیر بهداشت:

توانمندسازی ماماها در دستور كار قرار گیرد

توانمندسازی ماماها در دستور كار قرار گیرد

به گزارش سرشیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم توانمندسازی کادر مامایی و حضور هر چه بیشتر دانشجویان این رشته در بخش های زنان و زایمان تاکید نمود.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وبدا، سعید نمکی در این نامه خطاب به علی اکبر حق دوست، با تکیه بر نقش ماماها در بهبود شاخصهای بهداشتی همچون مراقبت از مادران آبستن قبل، حین و پس از زایمان و هم مراقبت از کودکان، بر توانمندسازی کادر مامایی و حضور هرچه بیشتر دانشجویان و مربیان مامایی در بخش های زنان و زایمان و درمانگاه های مربوطه جهت فراگیری آموزش های لازم و انجام کارآموزی، تصریح کرد.
وزیر بهداشت در نامه نوشت: بهبود شاخصهای بهداشتی همچون مراقبت از مادران آبستن قبل، حین و پس از زایمان و هم مراقبت از کودکان و... از ابعاد بسیار مهم رسیدن به هدف تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه بوده و در این رابطه کادر مامایی بخصوص در مراکز بهداشتی و درمانی و مرکز تسهیلات زایمانی نقش بسیار مهمی به عهده دارند.
نمکی تصریح کرد: لزوم ایجاب می کند تا کادر مامایی از توانمندی های لازم بهره مند شوند ازاین رو. ترتیبی اتخاذ نمایید تا مدیران گروه و روسای بخش های زنان و زایمان به منظور توانمندسازی کادر مامایی، زمینه حضور هرچه بیشتر دانشجویان و مربیان محترم مامایی را در بخش های زنان و زایمان و درمانگاه های مربوطه برای فراگیری آموزش های لازم و انجام کارآموزی فراهم نموده و نهایت همکاری را انجام دهند ارسال گزارش اقدامات آتی به دفتر اینجانب مورد انتظار است.



منبع:

1400/03/18
14:05:33
5.0 / 5
925
تگهای خبر: آموزش , بهبود , بهداشت , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سرشیر
سر شیر
سرشیر