نمكی:

زیرساخت های نظام سلامت با اهمیت ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

زیرساخت های نظام سلامت با اهمیت ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر از زیرساخت های عرصه نظام سلامت بعنوان بزرگترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد.


به گزارش سرشیر به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز یکشنبه در پانزدهمین آیین پویش ره سلامت و همزمان با شروع به کار پروژه های دانشگاه علوم پزشکی بم که بوسیله ویدیو کنفرانس انجام شد اضافه کرد: سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را به این سرزمین تبریک می گویم، مردی که با خود معیارهای گذشته را به هم ریخت و دنیایی از دگرگونی، تحول و پایه های عدالت گستری را به ارمغان آورد.
وی گفت: اگر به سال های گذشته برگردیم می بینیم، اتفاقاتی که امروز رقم خورده بعنوان نشانه هایی از توجه ویژه جمهوری اسلامی به زیرساخت های نظام سلامت است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد: گرچه اقداماتی که تا حالا انجام شده در شأن مردم بزرگوار این سرزمین و اهالی محروم شرق استان کرمان نبوده اما در حد وسع جمهوری اسلامی برای توسعه زیرساخت ها سعی شده است.
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستاوردهای عرصه نظام سلامت جزو بزرگترین و با اهمیت ترین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و سالهای اول پس از آن در مناطقی مانند شرق و جنوب استان کرمان و استان هایی چون سیستان و بلوچستان به ازای هر یکهزار تولد، ۲۰۰ تولد به مرگ می انجامید و خانواده ها به سبب سوءتغذیه و بیماریهای عفونی و مسری یک سالگی فرزندانشان را نمی دیدند.
وی افزود: والدین از هر ۲۵۰ مورد تولد پنج سالگی بچه ها را نمی دیدند و حدود ۲۰۰ زن از بین یکصدهزار زن حامله در این مناطق به سبب عوارض حاملگی و زایمان از بین می رفتند.
نمکی اضافه کرد: با توسعه خانه ها و مراکز بهداشتی درمانی و تسهیلات حاملگی و همین طور واکسیناسیون مقابل ۶ بیماری مهلک قابل پیشگیری با افتخار می توانیم بگوییم این مرگ و میرها حداقل به یک دهم قبل انقلاب رسیده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: امروز با مبارزه بی امان با ویروس منحوس کرونا و افتخار بزرگی که کسب شد با همدلی و عنایت پروردگار و حمایت ها و عنایت های مقام معظم رهبری و ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز با قرار گرفتن سربازان و بسیجیان در کنار مدافعان سلامت و صبوری مردم موجب شد جمهوری اسلامی ایران بتواند بعنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان در عرصه مبارزه با این ویروس در دنیا شناخته شود.
وی اشاره کرد: امروز انبوهی از مرگ و میرهای شبانه روزی در مقتدرترین اقتصادهای جهان آمریکا و انگلیس مجموعه نظام سلامت آنها را در گنداب کرونا و مدیریت کووید ۱۹ فروبرده است.
وزیر بهداشت درباره سرانه تخت بیمارستان توضیح داد: در منطقه شرق استان کرمان با تمام توسعه میزان تخت ها ۹ دهم به ازاری هر یکهزار نفر جمعیت است درحالی که در عقب افتاده ترین کشور اروپایی ۶تخت به ازای هر هزار نفر دارند و تعداد پرستار و نیروی پرستاری در عقب ترین کشور اروپایی سه برابر ما است.
او اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم و ظالمانه ترین نوع محدودیت ها و وضعیت اقتصادی افتخار بزرگی را کسب نمود زمانی که همه منتظر بودند در این گنداب فرو برویم توانستیم مرگ ها را به دو رقمی برسانیم و به یاری خدا به کمتر از آن هم خواهیم رساند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: ملتی که بر اصول ایستاد برای اینکه ایستادگی بر اصول هزینه و پاداش دارد و آنچه بر ملت ایران در روزهای تحریم های ظالمانه روا رفت پس از واقعه عاشورا و کربلا بر قومی نرفت.
نمکی اشاره کرد: ما با دست های بسته در اقیانوس بلا شنا کردیم و افتخار آفریدیم در کنار این همه مضیقه، ساخت و ساز هم انجام دادیم برای اینکه ما ملت امام حسین هم می جنگیم و هم شهید می دهیم و هم تاریخ می سازیم.
وی اظهار داشت: امسال و اردیبهشت سال آینده حدود ۱۱ هزار تخت به تخت های بیمارستانی ما اضافه خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی آموزشی و رفاهی به لطف دولت و مساعدت خیرین تا اختتام دولت رقم خواهیم زد.
در این مراسم ۲۸ ساختمان در قالب ۲۲ پروژه با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان به صورت همزمان به بهره برداری رسید.
سه پروژه به صورت نمادین از سه شهرستان شرقی استان کرمان در قالب پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهید سردار سلیمانی رحمت آباد ریگان، بیمارستان علی ابن ابی طالب فهرج و مرکز بهداشت قاسم آباد نرماشیر به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت راه اندازی شد.


1399/11/12
23:56:28
0.0 / 5
932
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سرشیر
سر شیر
سرشیر