۷۰ مبتلا به كرونا در استان سمنان بستری هستند

۷۰ مبتلا به كرونا در استان سمنان بستری هستند

سرشیر: ایرنا- ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته جان کسی را در استان سمنان نگرفت و الان ۷۰ نفر مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.


به گزارش سرشیر به نقل از ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه شنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام نمود: ۴۷ مورد قطعی مبتلاشدن به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر جمعه تا ظهر امروز شنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.
بنابر این گزارش، ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان کسی را در استان سمنان نگرفت و بر این اساس از شروع شیوع ویروس کرونا تا ظهر امروز شنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۸۷۶ نفر باقی ماند و ۱۵ هزار و ۱۸۱ نفر تا حالا به صورت سرپایی درمان شدند.
طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز اظهار داشت: از شروع بروز و شیوع ویروس کرونا تا حالا ۱۵ هزار و ۷۰۴ مورد مثبت بیماری کووید۱۹ برمبنای معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.
نوید دانایی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۶ الی ۲۷ دی ماه) برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از شروع بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تا حالا به چهار هزار و ۳۱۵ نفر رسید و ۱۱ هزار و ۳۸۹ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۶۲۸ نفر رسید و از شروع بروز و شیوع بیماری کرونا تا حالا ۶۴۵ نفر فوت شدند.
شهرستان های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور روز شنبه در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران اظهار داشت: با فوت ۹۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۶ هزار و ۷۱۷ نفر رسید.
سیما سادات لاری اظهار نمود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ دی ۱۳۹۹) برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۵۸۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۹۵ نفر رسید.



منبع:

1399/10/28
17:33:30
0.0 / 5
1010
تگهای خبر: آموزش , بهبود , بهداشت , بیماران
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سرشیر
سر شیر
سرشیر