جهانگیری:

ایران با مشتی آهنین در مقابل متجاوزان می ایستد

ایران با مشتی آهنین در مقابل متجاوزان می ایستد

به گزارش سرشیر معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در شرایط تحریم سال جاری درآمد كشور بیشتر از ۷۰ میلیارد دلار بود كه تا آخر سال به بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.


به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسم روز پرستار كه در سالن همایش های برج میلاد با حضور وزیر بهداشت و درمان و جمع زیادی از كادر پزشكی و پرستاری كشور برگزار شد، اظهار داشت: از جامعه پزشكی و پرستاری كشور از عمق دل تشكر می كنم؛ چون كه نگذاشتند مهمترین نیاز مردم در اثر تحریم گرفتار كمبود شود.
وی افزود: در دارو و تجهیزات پزشكی به علت تحریم های آمریكا موانعی پیش روی بخش بهداشت و درمان به وجود آمد، اما با افزایش تولید داخلی دارو و تجهیزات پزشكی مشكلات تا حدود زیادی رفع شده است.
جهانگیری اظهار داشت: آمریكایی ها با تحریم كاری كردند تا منابع درآمدی ایران گرفتار مشكل شود و نتوانیم پول مورد نیاز برای خرید نیازمندی های دارویی و تجهیزات پزشكی را به شركت های خارجی پرداخت نماییم. آنان با متوقف كردن انتقال پول در نظام پولی بین الملل عملاً دارو و تجهیزات پزشكی را هم تحریم كردند، اما با همت و لطف داروسازان كشور و مدیران بخش درمان تا این لحظه گرفتار تنگنای جدی در این عرصه ها نشده ایم، البته با محدودیت های كوتاه مدت روبرو بودیم.
معاون اول رئیس جمهور با تبریك ولادت حضرت زینب كبری (س)، اظهار داشت: آن حضرت هم در وجه اجتماعی و هم در بخش انسانی و عاطفی سرمشق ما هستند. ایشان شیرزنی بودند كه توانستند قدرت و ظرفیت انسان در تحمل مصیبت ها و فشارها را به نمایش بگذارند و پیام یك نهضت عدالتخواهانه و آزادی طلب را هم در عصر خودشان و هم در عصر پس از خودشات به جهانیان برسانند.
وی افزود: پرستاران مرهمی بر زخم دل همنوعان و سنگ صبور و گوش شنوای بیماران و همراهان آنان هستند كه در پیش آحاد ملت، مسؤلان كشور و از همه مهمتر نزد خداوند تبارك و تعالی جایگاه والا و برتری دارند. پرستار از جنس عبادت و فداكاری است. فداكاری جز از انسان های شایسته در طول تاریخ بشر دیده نشده است. بر ما مسؤلان ضروریست كه متناسب با این شأن و جایگاه به مطالبات مادی و غیرمادی جامعه پرستاری دقت كنیم.
جهانگیری افزود: هم رئیس جمهور، هم بنده و هم اعضای دولت نسبت به مطالبات پرستاران آگاه هستیم و می دانیم كه بار مسئولیت بیش از حد بر دوش پرستاران است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با وزیر بهداشت و پرستاران كشور اظهار داشت: مجموعه مطالبی كه مقام معظم رهبری در این دیدار بیان نمودند تماماً مورد قبول دولت می باشد و دولت تلاش می كند تا دغدغه جامعه پرستاری را رفع كند. برای ما جلب رضایت كامل ذینفعان اهمیت دارد. اگر نتوانیم رضایت شما را جلب نماییم طبیعتاً نخواهیم توانست رضایت عامه مردم را كه پیچیده تر است، جلب نماییم. نیازهای مادی و معنوی پرستاران باید تامین گردد، البته كشور در بخش خدمات عمومی و آموزش هم وضعیت مشابه پرستاران را دارد كه باید رضایت مردم و ذینفعان را بتوانیم جلب نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بررسی اجمالی شرایط كشور اظهار داشت: در هر نقطه از دنیا هر دولتی با مسائل پیشبینی شده و پیشبینی نشده روبروست و معنای برنامه و بودجه كشور هم این است تا اقدامات مناسب با چنین وضعیت هایی صورت گیرد اما گاهی اتفاقاتی می افتد كه فراتر از پیشبینی هاست؛ مثلاً زلزله كرمانشاه، كسی تصور نمی كرد چنین اتفاقی در غرب كشور بیفتد یا مثلاً كسی به فكرش خطور نمی كرد كه بعد از یك خشكسالی طولانی مدت به ناگاه سیل بیاید.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تغییر و تحولات كشورهای منطقه و تاثیر آن بر جمهوری اسلامی اظهار داشت: هیچ وقت تصور نمی كردیم كه در كشورهای عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاكستان مسائل امروز اتفاق بیفتد. اتفاقات و حوادث این كشورها روی كل خاورمیانه همچون ایران تأثیر گذاشته است.
جهانگیری با اشاره به پیشبینی های دولت اول روحانی در سال ۱۳۹۲ اظهار داشت: در آن سال مساله كشور را تعامل با دنیا، مساله هسته ای، كنترل تورم و طرح تحول سلامت تشخیص دادیم و در این مسائل به سرعت به نتیجه رسیدیم. وقتی با ۶ قدرت بزرگ دنیا توافق كردیم دیگر توقع نداشتیم كه یك دولت در زیر توافقنامه بزنند و كار را خراب كند. آمریكا خودخواهانه با خروج از برجام فشار بر ملت ما را زیاد كرد و با تحریم درآمدهای نفتی ایران كه بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار در سال بود، ایران را تحت فشار اقتصادی گذاشت.
وی با انتقاد به اظهارات رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریكا اظهار داشت: این كه مسؤلان آمریكایی، ایران را مسئول حملات و حوادث عراق بدانند و آنرا بهانه بمباران یك شهر و كشتن چند انسان بیگناه كنند، دروغی بزرگ است. ملتی صلح طلب تر از ایران وجود نداشته است. ایران در هیچ نقطه از جهان و در هیچ مقطعی از زمان ضد هیچ ملتی جنگ نداشته است بلكه همواره دنبال صلح و آرامش در منطقه و جهان بوده است. ایران با مشتی آهنین در مقابل متجاوزان می ایستد.
به گفته معاون اول رئیس جمهور، غلبه بر مشكلات كشور جز با همدلی، همكاری و همراهی آحاد ملت ایران امكان پذیر نیست.
جهانگیری رمز عبور موفقیت آمیز از شرایط تحریمی كشور را انسجام و وحدت ملی دانست.
وی در انتها ابراز امیدواری كرد سال ۲۰۲۰ سال صلح، امنیت و آرامش برای همه جهان باشد و ایران كمك شایانی به برقراری این مساله خواهد نمود.



1398/10/12
23:53:15
5.0 / 5
4437
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماران , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
سرشیر
سر شیر
سرشیر