معاون دامپزشكی:

ویروس جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم آمد

ویروس جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم آمد

سرشیر: معاون سازمان دامپزشكی كشور اظهار داشت: سویه ویروس تشخیص داده شده از نمونه های دریافت شده پرندگان مهاجر پارك ملی حیات وحش بوجاق كیاشهر از نوع H۵N۶ است كه توسط آزمایشگاه مرجع مركز ملی تشخیص تائید شده است.



به گزارش سرشیر به نقل از ایسنا، علی صفر ماكنعلی ضمن مهم خواندن این سویه آنفلوآنزا از نظر بهداشت عمومی، هدف ازسفرش به استان گیلان را بازدید از منطقه بوجاق و بررسی آخرین اقدامات پیشگیری و كنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان توسط اداره كل دامپزشكی استان عنوان نمود و بر تشدید انجام اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای، اطلاع رسانی و آموزش بیماری و نمونه برداری از تلفات احتمالی تصریح كرد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور واكنش سریع دامپزشكی گیلان در ردیابی بیماری و مهار آن در نقطه ورودی را بسیار مناسب و موثر ارزیابی كرد.

ماكنعلی اظهار داشت: پس از ۱۲ سال برای اولین بار یك ویروس جدید به نام ویروس اچ ۵ – ان ۶ در منطقه بوجاق كیاشهر مشاهده شده است كه با اقدام به موقع با استفاده از مجاری دیپلماتیك گزارش را به سازمان جهانی بهداشت ارسال كرده و روی وب سایت سازمان جهانی بهداشت انتشار یافته است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی با اشاره به مهار این بیماری اضافه كرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری به سایر استان های كشور سفارش های لازم به اداره های كل دامپزشكی استان ها اعلام گردید.

وی اضافه كرد: هم اكنون در ۱۷ استان مواردی از بیماری به صورت پراكنده مشاهده شده است.

علی صفر ماكنعلی اظهار داشت: از ابتدای فصل پاییز تابحال حدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ مشكوك به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در كشور معدوم شده است كه ۸۲ درصد آن مرغ تخم گذار هستند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی در مورد ابتلای این بیماری به انسان اظهار داشت: تابحال هیچگونه گزارشی در مورد ابتلای انسان به این بیماری در كشور نداشته ایم.


1396/11/19
13:29:33
5.0 / 5
4455
تگهای خبر: بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سرشیر
سر شیر
سرشیر