نكته سلامت؛

پرهیز از مصرف نوشیدنی هایی كه باعث بی خوابی می گردد

پرهیز از مصرف نوشیدنی هایی كه باعث بی خوابی می گردد

به گزارش سرشیر به قول محققان، می توان با اجتناب از مصرف برخی نوشیدنی ها با بیخوابی مقابله نمود.



به گزارش سرشیر به نقل از مهر، بنیاد ملی خواب آمریكا به منظور پرهیز از بیخوابی حذف برخی نوشیدنی ها را از رژیم غذایی سفارش می كند:
كافئین: یك فنجان قهوه می تواند بلافاصله پس از ۱۵ دقیقه نوشیدن تاثیری محرك تولید كند. و می تواند در حدود شش ساعت بعد بر الگوی خواب شما تاثیر گذارد. از اینرو توقع نداشته باشید با نوشیدن قهوه ساعت ۴ بعدازظهر، ساعت ۹ شب خواب تان ببرد.
الكل: مصرف الكل باعث تولید حس خواب آلودگی می گردد و با تاثیر بر مواد شیمیایی بدن، ریتم خواب را برهم می زند.
نوشابه گازدار: كربنات سدیم می تواند باعث نفخ و فشار معده شده و در نهایت سوزش دل تولید شود. این نوشیدنی ها باعث بیدار ماندن شما در طول شب مب شود.

1397/09/18
13:51:33
5.0 / 5
140
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
سرشیر
سر شیر
سرشیر