انجمن قلب آمریكا تاكید می كند؛

خوردن دو وعده ماهی در هفته از بیماری قلبی پیشگیری می كند

خوردن دو وعده ماهی در هفته از بیماری قلبی پیشگیری می كند

سرشیر: محققان سفارش می كنند مصرف ماهی، بخصوص ماهی های چرب، یك یا دو بار در هفته به كاهش مبتلا شدن به بیماری های قلبی كمك می نماید.



به گزارش سرشیر به نقل از مهر، انجمن قلب آمریكا مصرف دو وعده ۱۰۰ گرمی ماهی در هفته را سفارش می كند. بهترین گزینه در این مورد، ماهی های چرب با دوز بالا اسیدهای چرب اُمگا۳ است. این نوع ماهی ها شامل سالمون، ماهی تن، خال مخالی، قزل آلا دریاچه، شاه ماهی و ساردین است.
البته این گروه قلب اخطار می دهند هر نوع ماهی ای انتخاب كنید، اما آن را سرخ نكنید. چراكه مطالعات نشان داده است ریسك نارسایی قلبی در افرادی كه ماهی سرخ كرده مصرف می كنند ۴۸ درصد افزایش می یابد.
به گفته محققان، اسیدهای چرب اصلی اُمگا۳ موجود در ماهی EPA و DHA هستند.
EPA دارای خواص ضدالتهابی است كه به مقابله با سخت شدن و تنگ شدن عروق خونی كه می تواند منجر به حمله قلبی شود كمك می نماید.
همچنین چربی های اُمگا۳ خون را كمتر در معرض لختگی قرار می دهند و دوز بالا آن می تواند به كاهش تری گلیسیریدها، نوعی چربی خون، كمك نماید.
محققان تاكید می كنند ماهی های چرب تنها منبع اُمگا۳ نیستند. دانه چیا، دانه كتان و گردو هم از منابع خوب اسید آلفا لینولنیك (ALA) هستند كه پیش ماده EPA تلقی شده و سپس به DHA تبدیل می شوند. اما مشكل اینجاست كه تنها بخش كمی از ALA تبدیل می گردد و نوع ژن به تعیین این تبدیل كمك می نماید.
در مقابل، انجمن قلب آمریكا عنوان می كند كه مصرف حدود ۱۱۵ گرم ماهی سالمون در هفته می تواند میزان روزانه امگا۳ سفارش شده بدن را تامین نماید؛ میزان سفارش شده مصرف روزانه امگا۳ حدود ۲۵۰ میلیگرم است.
نتایج دو مطالعه بزرگ در مورد مصرف ماهی نشان داده است جایگزینی تنها ۳ درصد از كالری پروتئین بدست آمده از گوشت فرآوری شده با پروتئین حاصل از غذاهای دریایی با ۳۱ درصد كاهش خطر مرگ ناشی از عوارض و مشكلات قلبی یا سكته مرتبط می باشد.

1397/03/01
19:29:50
5.0 / 5
82
تگهای خبر: سالم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
سرشیر
سر شیر
سرشیر