چگونه در عید وزن اضافه نكنیم؟

چگونه در عید وزن اضافه نكنیم؟

سرشیر: یك متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی راهكارهایی برای پیشگیری از اضافه وزن در عید بیان نمود.


تیرنگ نیستانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این كه در تعطیلات نوروز نظم وعدهای غذایی بهم می ریزد و بدین سبب باید مراقبت از وضع تغذیه در این ایام را جدی تلقی نمود، اضافه كرد: این مراقبت غذایی در افرادی كه سابقه اضافه وزن، دیابت و كبد چرب دارند باید نسبت به سایر افراد جدی تر گرفته شود. در این دسته از افراد، تغذیه جزئی از درمان شمرده می شود كه باید در آن دقت كافی شود.
وی اظهار داشت: البته منظور از مراقبت از تغذیه به هیچ عنوان حذف وعده های غذایی نیست؛ برای اینكه عده ای با حذف یكی از وعده های غذایی، مبادرت به پر خوری در وعده بعدی می كنند كه این رفتاری غلط است. همین طور باید دانست گرسنگی یك آگهی از طرف بدن برای نشان دادن احتیاج بدن به مواد غذایی است كه اگر به این آگهی پاسخ مناسبی داده نشود، ترشح اسید معده لطمه رسان بوده و بدن برای حفظ سطح قند خون مبادرت به مصرف پروتئین های ماهیچه ها می كند.
نیستانی همین طور بر مدیریت میزان مصرف تنقلاتی مانند آجیل و شیرینی تاكید كرده و افرود: سفارش ما این است كسانی كه خانواده های پرجمعیتی دارند و در طول روز چندیدن بار به دید و بازدید می روند در تمام مهمانی ها از تنقلات استفاده نكنند و خودشان توانایی كنترل تغذیه شان را داشته باشند. یكی از طریق های كنترل مصرف، كم كردن اندازه شیرینی ها و حجم آجیل خریداری شده است.
این متخصص تغذیه مهم ترین معیار برای رعایت در مصرف تنقلات را وزن افراد دانست و اضافه كرد: نمی توان معیار كمی برای میزان مصرف تنقلات نمایش كرد پس افراد با عنایت به وزن خود باید مصرف این تنقلات را مدیریت كنند.
نیستانی درانتها اظهار داشت: برای افرادی كه به سفرهای نوروزی می روند باز سفارش می شود در استفاده از غذاهای بین راهی دقت كنند و تا حد ممكن از آب معدنی و غذاهای خانگی یا كنسروها استفاده كنند.



1397/12/29
14:25:32
5.0 / 5
94
تگهای خبر: تخصص , تغذیه , درمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
سرشیر
سر شیر
سرشیر